Vaarregels

Nieuwe Clubkleding 🙂

Zwembadtraining :

Openluchtbad training 16 en 23 mei 2023

Toen ik vorig jaar mijn baantjes in het openluchtbad Zwolle aan het zwemmen was, bedacht ik mij dat het toch leuk zou zijn om dit mooie bad ook te kunnen gebruiken om te kanoën en eventueel de eskimorol te oefenen.  Na mijn baantjes afgerond te hebben liep ik naar de beheerder en ook hij was enthousiast.  Na een paar gesprekjes spraken we af dat we op 2 dinsdagavonden in het voorjaar van 2023 na sluitingstijd het bad mochten gebruiken. Deze avonden werden 16 en 23 mei en we hadden het ondiepe bad en het grote 50 meter bad ter beschikking.

In het ondiepe bad hielpen 3 instructeurs, Arno, Annet en Marinus de 11 deelnemers met technieken als een lage steun, hoge steun en het begin van de eskimorol. We mochten de kleine wildwaterbootjes van Arno en Annet hiervoor gebruiken. Deze bootjes draaien net even wat gemakkelijker dan onze eigen zeekajaks van 5 meter.

Zelf heb ik met Arno de verschillende steunen geoefend. Ook het omslaan en weer, zonder paniek, het spatzeil lostrekken en uit de boot komen heb ik geoefend. Mij heeft het enorm geholpen om te leren de rust te bewaren bij het omslaan. Na dit met de instructeur te hebben geoefend, konden we met eigen boten in het grote diepe 50 meter bad oefenen. Als je omslaat wil je natuurlijk graag gered worden en ook dat konden we in het 50 meter bad oefenen middels de puntjes redding en de X- redding. Het was erg leuk en zinvol om dit met elkaar te doen. Dit alles kan zeker ook in het Zwarte Water geoefend worden maar helder water, zodat je kan zien wat je doet, maakt het toch gemakkelijker.

Vanwege het koude voorjaar was het water nog aan de frisse kant maar dankzij de hete chocomelk die Wilfred mee genomen had, warmden we weer snel op.

Ik denk dat de alle deelnemers grenzen verlegd hebben, veel geleerd hebben en vooral veel plezier gehad hebben. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar want de eskimorol kan ik nog maar tot de helft. Graag leer ik de laatste helft ook nog.

Groeten, Els Boskers

hemelvaart kamp met onze ‘zuster’vereniging: https://www.ratzeburgerkc.de/index.php/Holland

Een filmpje van een kano-tocht naar de Marker wadden: