Afzakkertje Vecht

Datum:  1 mei 2022
Vertrek: 9.30 uur bij de loods, kano’s op het dak.
Opgeven voor: 26 april 2022
Contactpersoon: Steffen Elgersma

Twee jaar geleden stond deze tocht ook op de agenda, maar twee jaar geleden ging heel veel niet door. Tijd om het goed te maken!

We varen de rivier af van Dalfsen tot aan het clubgebouw van de Kanovereniging “De Peddelaars” in Zwolle een totale route van ca. 19 km. In Dalfsen stappen we vlakbij de “Blauwe Brug” in om vandaar uit met de stroomrichting van de rivier mee naar Zwolle te varen. Nabij de Berkumerkolk gaan we genieten van onze lunch, we zijn dan ongeveer op de helft van onze route. Daarna vervolgen we onze tocht om Zwolle heen en komen we uit bij het eindpunt van de Vecht. Het water van de Vecht stroomt dan over in het Zwarte Water. Vanaf dit punt varen we naar het clubgebouw van de kanovereniging.

We halen de auto’s weer op en sluiten de dag af met een lekker kopje koffie.

Een tocht over een prachtige rivier die je eigenlijk niet mag missen.

De Vaarcommissie