Rondje Vecht + BBQ

Datum: Zondag 16 juli 2023
Vertrek: 10.00 verzamelen, 11.00 trossen los.
Opgeven voor: 10 juli 2023
Contactpersoon: Steffen Elgersma

Één week voordat de zomer vakantie van de scholen begint nog even heerlijk varen in en rondom Zwolle. Daarna lekker nagenieten en vakantieplannen bespreken onder het genot van een barbecue.
Dat is in het kort het “Rondje vecht + BBQ”.
Indien gewenst is het ook mogelijk om alleen te komen varen of om aan te schuiven bij barbecue.

Het programma:
10.00: Bij de loods, tijd om vooraf nog even koffie te drinken.
11.00: Trossen los; via stadsgracht, Nieuwe Vecht naar de Passiebloem, daar dragen we kano’s onder de Ceintuurbaan door.
Circa 15.30: aankomst bij de kanovereniging. Na het opbergen van de kano’s wordt het dan tijd om de barbecue aan te steken.

C-10
Het is prima mogelijk om deze tocht met de C-10 te varen. Geef bij opgave aan dat je met de C10 wilt varen. Wees op tijd aanwezig indien je met de C-10 meevaart zodat de C-10 met meerdere mensen te water kan worden gelaten.

Tocht
We varen via de stadsgracht , Nieuwe Vecht naar “De Passiebloem” alwaar we “onderdoor dragen” bij de Ceintuurbaan. Aangezien het “onderdoor dragen” nog een behoorlijk lang stuk is het zeer verstandig om een kano karretje mee te nemen.  Voor het overdragen van de C 10 wordt de C 10 trailer gebruikt.  Bij het begin van de Vecht zullen we pauzeren om de meegebrachte lunch op te eten. Daarna varen we via de Vecht en het Zwarte water terug naar de loods.
Nadat de kano’s dan weer op hun plaats liggen, wordt het tijd voor de barbecue.

BBQ
Het is de bedoeling dat je zelf zorgt voor de barbecue en het eten. Drank, in diverse soorten en smaken met en zonder alcohol, zal worden verzorgd door de vereniging.
En ik zou het bijna vergeten maar neem dan ook je eigen bord, mok en bestek mee.
Als je wel wilt BBQ-en maar niet wilt varen kan dat ook. Geef dit dan ook aan bij opgave.

Tot dan!

De vaarcommissie