Snerttocht

Grand Café Fanfare
Binnenpad 68
8355 BV Giethoorn

Sommige tradities moet je in ere blijven houden….

Afgelopen najaar maakten wij met de vaar-commissie het nieuwe vaarprogramma. Wat gaan we vernieuwen en wat gaan we behouden. De snerttocht is al jaren een traditie, we hopen ook dit jaar weer vele leden te kunnen ontmoeten tijdens de tocht en/of tijdens het eten van snert.

We gaan varen rondom in de wateren in en rondom Giethoorn. Dat kan in je eigen kajak, in je eigen Canadees of je meld je aan om mee te varen in onze vereniging C-10.

Natuurlijk hebben we hiervoor een voldoende sterke bezetting nodig voor de C-10. Geef je dus tijdig op. Het is dan ook fijn om op tijdig bij de loods aanwezig te zijn i.v.m. het gezamenlijk transport klaar maken van de C-10.

Aan het einde van de tocht door dit prachtige gebied gaan we met zijn allen een lekkere kom snert eten. Het is ook mogelijk om snert mee te eten zonder dat je mee gaat varen maar geef dat dan wel even duidelijk door bij je opgave.

Daarnaast zijn er ook mensen die graag na afloop ook willen aanschuiven maar toch echt geen snert willen eten maar een andere (dag)soep. Geef dit dan ook door zodat ik de kok tijdig kan informeren.

De kosten van de snert zijn € 8,75 pp. Deze zijn voor eigen rekening.

Voor alle vaarders is het advies om warme kleding aan te trekken. Daarnaast is een zwemvest verplicht i.v.m. het nog zeer koude water.

De Vaarcommissie