VeluweRally 2023

Wanneer:        24 September 2023
Opgeven:       vóór 20 september
                        vaarcommissie-at-kvdepeddelaars.nl of in de loods
Contact:         Arno Siemann

Een tocht die je gewoon MOET meemaken!!

De VELUWE RALLY is een van de grootste kano-evenementen in Nederland. De tocht wordt georganiseerd door de Stichting Kanoactiviteiten, ‘commissie de Veluwerally’. De stichting is ingeschreven in de Kamer van Koophandel Midden-Nederland onder nummer 852861527. Deze prestatietocht is bedoeld voor iedere ervaren kanovaarder. De oudste deelnemer is inmiddels 80 jaar! Wanneer je jonger bent dat 14 kun je de tocht onder begeleiding van iemand van minimaal 18 jaar varen..

De Veluwerally wordt elk jaar gehouden op de laatste zondag van september

De tocht voert over de IJssel van Deventer naar Wijhe (ca. 20 kilometer), Hattem (ca. 35 kilometer) of Kampen (ca. 50 kilometer of via Gorssel ca. 80 KM). De 20, 35 en 50 KM afstanden gaan stroomafwaarts.

VAARSCHEMA OP ZONDAG

Starttijden Deventer
07.30 uur         Start van alle afstanden.
09.00 uur         Sluiting van de start.

Sluitingstijden van de finishposten
10.00 uur         sluiting post Gorssel voor 80 km vaarders
14.00 uur         deadline voor 80 km vaarders in Wijhe
16.00 uur         20 km in Wijhe
17.00 uur         35 km in Hattem
18.00 uur         50 km in Kampen
19.00 uur         80 km in Kampen

Startkaarten kunnen worden opgehaald bij de startplaats tot het tijdstip van de start.

INSCHRIJVEN

Inschrijven kan via de website , zie hierboven de knop “inschrijven”.
Of tot de starttijd op de startplaats. (NB. inschrijven tijdens het weekend is 2 euro pp extra)

KOSTEN

Het inschrijfgeld voor de zondagtocht bedraagt € 15,00 p.p.
Inschrijven via de kanovereniging geeft recht op € 1,00 p.p. korting
Inschrijvingen na 22 september (datum bank bijschrijving) kosten € 2,00 p.p. extra.

PRIJZEN

Elke succesvolle deelnemer ontvangt een medaille. Er is een aandenken voor de oudste vaarder op elke afstand. De vereniging met de meeste succesvolle vaarders op een afstand krijgen een herinnering.

KAMPEREN

Het is mogelijk om te kamperen bij de startplaatsen vanaf vrijdagmiddag. De kampeerplaatsen zijn de stadscamping Deventer. Er zijn beperkt elektrische aansluitpunten voor caravans (extra kosten). Een kampeerkaartje kost € 6,00 p.p. per nacht, te voldoen bij aankomst.

AANSPRAKELIJKHEID EN REGLEMENT

Deelnemers dienen zich aan het verstrekte reglement te houden. Het dragen van een zwemvest wordt dringend aangeraden. De organisatie kan niet aansprakelijk gesteld worden voor diefstal en/of vernieling van persoonlijke eigendommen. Iedereen neemt deel voor eigen risico en is zelf verantwoordelijke voor het nakomen van de vaarreglementen.

Alternatieve scenario’s

Bij mist wordt de start van de VeluweRally vertraagd. Als de vertraging te groot wordt kan worden besloten één of meer trajecten aan te passen. Het is van groot belang om de website in de gaten te houden, en via de email (nieuwsbrief), twitter en facebook op de hoogte te blijven. Meld je dus aan voor de nieuwsbrief.